Ombak Rindu mungkin ada sekuel

Saturday, December 17, 2011

Filem Ombak Rindu yang diadaptasi daripada novel Fauziah Ashari mendapat sambutan masyarakat.

Pengarah Ombak Rindu, Osman Ali bangga dengan kejayaan Ombak Rindu kerana ini kali pertama filem genre drama mendapat sambutan hebat. Kalau sebelum ini sambutan sebegini diterima filem aksi atau seram, tetapi Ombak Rindu membuktikan filem drama juga boleh diterima penonton.

“Kini terbukti filem yang paparkan kisah kemanusiaan ada ruang dan ini juga bagus untuk pelakon kita kerana ada peluang mendapat watak yang mencabar lakonan mereka.

“Kejayaan ini juga menyuntik semangat kepada saya untuk menghasilkan karya yang lebih baik dan memenuhi cita rasa penonton,” katanya.

Mengenai perancangan menghasilkan sekuel Ombak Rindu, Osman berkata, buat masa ini belum ada perbincangan dengan produser, Tarantella Pictures Sdn Bhd tetapi ramai pihak mencadangkan kepadanya supaya dihasilkan sambungannya secepat mungkin.

“Kalau buat sambungan, saya perlu pastikan ceritanya kuat untuk beri impak yang hebat berbanding Ombak Rindu. Saya juga belum pasti sama ada menghasilkan cerita baru berdasarkan kisah Ombak Rindu ataupun mengambil novel Fauziah lanjutan daripada Ombak Rindu. Saya difahamkan ada dua novelnya selepas Ombak Rindu yang paparkan kisah Izzah,” katanya.


Waktu sama, Osman tidak menafikan ada harga yang perlu dibayar atas kejayaan itu. Selain isu tidak puas hati penulis novel, Osman juga terkilan apabila pelbagai kritikan diterima daripada orang ramai melalui lama sosial twitter, facebook dan juga akhbar mengenai filem itu.

Katanya, bukan tidak boleh terima kritikan malah sudah dilaluinya sejak dahulu lagi melalui Anak Halal tetapi apa yang dikesalkan kerana ada pihak yang mengkritik tetapi mengatakan belum menonton filem itu.

“Sebaiknya mereka yang mengulas filem itu biarlah berdasarkan pandangan mereka selepas menontonnya, bukan berdasarkan komen orang lain.

“Saya juga baru dimaklumkan mengenai kejadian di GSC, Pavillion dua hari lalu mengenai kejadian penonton terpaksa keluar panggung gara-gara panggilan palsu mengatakan ada bom.

“Saya tidak pasti apakah perkara ini dilakukan budak nakal tetapi ternyata tindakan itu tidak bertanggungjawab kerana mencetuskan suasana kurang selesa kepada orang yang hendak menonton filem ini.

“Saya juga tidak mahu cepat menuding jari mengatakan perkara ini angkara mereka yang cuba mensabotaj filem ini kerana iri hati atau cemburu dengan kejayaan filem ini,” katanya.

Osman juga mengakui kejayaan yang tercipta turut membuatkan pihak lain tidak gembira dan kurang senang hingga ada yang memberi pandangan sinis.

“Saya akui Ombak Rindu bukanlah karya paling hebat atau paling baik. Malah ada kelemahan dan saya mahu terus berkarya menghasilkan filem yang lebih baik. Apa yang penting bagi saya, sesama rakan karyawan perlu saling menyokong.

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI